Returbetingelser

Uddrag fra handelsbetingelserne 

5. FORTRYDELSESRET

Alle dine køb hos Bang & Olufsen Frederiksværk er omfattet af fortrydelsesretten ifølge Forbrugeraftalelovens § 17. Se også nedenstående under specialfremstillede varer.

Du kan fortryde købet, ved at sende varen retur inden for fortrydelsesfristen eller ved at undlade at modtage varen eller undlade at hente den på posthuset eller andet afhentningssted.

Fortrydelsesfristen er 14 dage, regnet fra den dag, du har modtaget varen.

Fortryder du dit køb, skal du inden fortrydelsesfristens udløb returnere varen forsvarligt emballeret til:

Bang & Olufsen Frederiksværk
Nørregade 8
3300 Frederiksværk
Danmark

Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet varen til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til Bang & Olufsen Frederiksværk. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du for eksempel gemme kvitteringen for, at du har overgivet varen til postvæsenet med henblik på forsendelse.

Ved fortrydelse af købet skal du selv betale for at sende varen retur. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, og vi modtager ikke returvarer sendt uden omdeling.

Det er som hovedregel en betingelse, at du returnerer varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Ved køb af varer hvor den originale emballage er en væsentlig del af varens værdi, skal den originale emballage altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved at pengene sættes tilbage til din bank/kort. Det sker, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes. Tilbagebetalingen sker senest 8 dage efter modtagelsen.

 

6. REKLAMATIONSRET

Bang & Olufsen Frederiksværk yder 24 måneders reklamationsret på alle vores varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Opdager du en fejl eller mangel ved dit køb, beder vi dig ringe til os herom hurtigst muligt – og inden du sender varen retur. Tlf.: +45 47 72 28 28

For at gøre brug af reklamationsretten skal reklamationen være berettiget, og manglen eller fejlen må ikke være opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen eller fejlen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Bang & Olufsen Frederiksværk forbeholder sig retten til at få defekte varer efterset og eventuelt repareret hos importørens, producentens eller vores egen reparatør for vurdering om reklamationen er berettiget. Udgifter ved disse eftersyn betaler Bang & Olufsen Frederiksværk.